SEO ή AdWords;

Το παρακάτω άρθρο είναι μια μικρή εισαγωγή στο SEO και στα Google Adwords. Αφορά τους απολύτως αρχάριους και περιέχει τις βασικές πληροφορίες για τις δύο αυτές τακτικές ψηφιακού marketing.

 SEO ή AdWords;

Τι είναι SEO;

Το SEO σημαίνει Search Engine Optimization και είναι μια μέθοδος ψηφιακού μάρκετινγκ που εστιάζει στο να κάνει το περιεχόμενο του ιστότοπού σας σχετικό με τις μηχανές αναζήτησης. Το SEO ή η ‘βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης’ βοηθά στο να ταξινομηθεί υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης ο ιστότοπός σας. Η σωστή εφαρμογή του SEO βελτιστοποιεί τον ιστότοπό σας από άποψη λέξεων-κλειδιών, περιεχομένου, συνδέσμων και άλλων τεχνικών πτυχών.

Τι είναι το Google AdWords;

Το Adwords είναι μια πλατφόρμα διαφήμισης της Google και σας δίνει τη δυνατότητα να τοποθετήσετε τη διαφήμισή σας στην επάνω πλευρά των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης στο Google και σε άλλους δικτυακούς τόπους συνεργατών. Αυτές είναι οι διαφημίσεις του AdWords που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης:

SEO or Adwords

στην κόκκινη περιοχή είναι οι «πληρωμένες καταχωρήσεις» (adwords)
και στην πράσινη περιοχή τα οργανικά αποτελέσματα (
seo)

Τι κάνουν;

Το SEO είναι η διαδικασία της αύξησης της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας, κατά την αναζήτηση του ιστότοπου από μηχανές αναζήτησης και η αναβάθμιση της θέσης κατάταξης για ερωτήματα σχετικά με το προϊόν, την αγορά ή την επιχείρησή σας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Οι επιχειρήσεις που έχουν υψηλότερες οργανικές κατατάξεις σημαίνουν αυξημένης εμπιστοσύνης των χρηστών.

Με το Adwords, η επιχειρηματική σας καταχώριση μπορεί να εμφανιστεί παράλληλα με τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης όταν οι χρήστες αναζητούν συγκεκριμένες φράσεις-κλειδιά στο Google. Τα αποτελέσματα αναζήτησης που προβάλλονται από το Google Adwords ονομάζονται επίσης αποτελέσματα Pay Per Click (PPC), επειδή πληρώνετε χρήματα για κάθε κλικ που γίνεται σε μία από τις διαφημίσεις σας.

Κατά την εκκίνηση μίας εκστρατείας μάρκετινγκ, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τι ψάχνουν οι πελάτες σας όταν αναζητούν την επιχείρησή σας. Συχνά δεν είναι οι δημοφιλείς ακριβοί όροι αναζήτησης, αλλά οι μακροπρόθεσμοι όροι αναζήτησης – οι οποίοι είναι πολύ φθηνότεροι και με μικρότερο ανταγωνισμό.

Τελικά, SEO ή AdWords;

Η καλύτερη πρακτική είναι να χρησιμοποιήσετε ένα μείγμα τόσο του SEO όσο και του Adwords για να διατηρήσετε την επωνυμία σας, στο μυαλό των χρηστών (brand awareness).

Ακολουθούν χαρακτηριστικά που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη συζήτηση για να κατανοήσετε τους στόχους λειτουργίας της κάθε μεθόδου.

SEO

AdWords

Απαιτεί χρόνο για να γίνουν ορατά τα αποτελέσματα

 

Ενεργοποιείται αμέσως με εμφανή αποτελέσματα
Αν διακοπεί μπορεί να διαρκέσει πολύ περισσότερο για να επηρεάσει ‘αρνητικά’ τα αποτελέσματα αναζήτησηςΜε την παύση του, ο ιστότοπος αμέσως εξαφανίζεται (από τον χώρο που εμφανιζόταν στην μηχανή αναζήτησης)
Δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα ότι ο ιστότοπος θα ταξινομηθεί στα επιθυμητά αποτελέσματα οργανικής αναζήτησηςΕγγυάται ότι η επιχείρησή σας θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης
Στοχεύει λέξεις-κλειδιά υψηλής κυκλοφορίας που αναφέρονται στον ιστότοπό σαςΣας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε όρους αναζήτησης άσχετους με το περιεχόμενο του ιστότοπού σας
Βελτιστοποιεί την ποιότητα και την ποσότητα των εισερχόμενων συνδέσεων στον ιστότοπό σας.

(Μακροπρόθεσμα φέρνει όλο και πιο «σχετικούς», με το αντικείμενό σας, χρήστες)

Το AdWords τρέχει σε διάφορους ιστότοπους που εγγράφονται για διαφημίσεις Google, οπότε ο ιστότοπός σας μπορεί να αποκτήσει μεγαλύτερη έκθεση ίσως, όμως, αβέβαιης απήχησης
Δεν υπάρχει χρέωση ανά κλικΥπάρχει χρέωση ανά κλικ
Μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή κατάταξη για έναν αριθμό βασικών όρων αναζήτησηςΔεν επηρεάζει τα οργανικά αποτελέσματα αλλά έμμεσα μπορεί να τα βοηθήσει (με την άνοδο της δημοτικότητας του ιστότοπου)

 

Συμπερασματικά

Δεν χρειάζεται να επιλέξετε μεταξύ SEO και AdWords. Αυτά είναι δύο πολύ διαφορετικά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να πετύχετε τον ίδιο στόχο: αύξηση των πωλήσεων, της κυκλοφορίας και της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας.

Η οργανική κατάταξη δίνει στην επιχείρησή σας κάποια εμπιστοσύνη και πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, ενώ οι πληρωμένες διαφημίσεις παρέχουν άμεση υψηλού επιπέδου τοποθέτηση και αυξημένη ορατότητα.

Many thanks to Teo Papadopoulos

Mε την περιήγησή σας στο intechs.gr αποδέχεστε την χρήση cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close